بازدید مدیران و کارشناسان شرکت های بهینه سازی مصرف سوخت و مناطق نفت خیز جنوب

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۵۹۷۹ آخرین اخبار اخبار صنعت و فناوری
بازدید مدیران و کارشناسان شرکت های بهینه سازی مصرف سوخت و مناطق نفت خیز جنوب

پتانسیل همکاری­ های شرکت­های بهینه­ سازی مصرف سوخت و مناطق نفت خیز جنوب با پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی در عرصه صرفه­ جویی انرژی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در جلسات  قبلی میان مدیران ارشد جهاد دانشگاهی و شرکت­ بهینه­ سازی مصرف سوخت و همچنین جلسات کارشناسی فی­مابین، پتانسیل همکاری­های طرفین در حوزه صرفه­ جویی انرژی به­ ویژه کاربرد سیستم­ های کنترل دور الکتروپمپ­های توان بالا و استفاده از توانمندی­های جهاد دانشگاهی در این خصوص مورد تأکید قرار گرفته بود.

بر این اساس به دعوت پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی، در تاریخ 20 اسفند ماه 1397 مدیران و کارشناسان شرکت­های بهینه­سازی مصرف سوخت و مناطق نفت خیز جنوب ضمن بازدید از پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی و جهاد دانشگاهی علم و صنعت با محصولات صنعتی دانش­ بنیان و توانمندی­های این مجموعه از نزدیک آشنا شدند. همچنین مدیران و کارشناسان طرفین در زمینه همکاری و بهره­گیری از تجارب جهاد دانشگاهی در طراحی و ساخت سیستم­ های کنترل دور الکتروموتورهای توان بالا (VFD) بحث و تبادل نظر کردند.

در مرحله پایانی این دیدار، میهمانان از سیستم کنترل دور الکتروپمپ 1200 کیلووات/6 کیلوولت ساخته شده در جهاد دانشگاهی که در خطوط لوله انتقال نفت و فراورده­های پالایشگاه تهران نصب گردیده است و در حال بهره­ برداری می­ باشد بازدید نمودند و از نزدیک با شرایط کاری و عملکرد فنی این سیستم آشنا گردیدند.

شایان ذکر است که سیستم کنترل دور الکتروپمپ 1200 کیلووات/6 کیلوولت مذکور محصول و دستاورد فناورانه پروژه پژوهشی با عنوان «طراحی و ساخت سیستم کنترل دور برای الکتروموتور ولتاژ متوسط» است که با حمایت مالی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران توسط پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی با همکاری جهاد دانشگاهی علم و صنعت به اجرا درآمده است و از زمستان سال گذشته به صورت صنعتی در حال بهره­ برداری می­باشد.
 


( ۱ )

نظر شما :