انتشار «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق» زمستان ۱۳۹۷

شماره چهارم از سال شانزدهم « نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق» از سوی پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی منتشر شد.

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۱ کد : ۶۲۳۰ آخرین اخبار اخبار نشریه
شماره چهارم از سال شانزدهم « نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق» از سوی پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه که مشتمل بر 8 مقاله است، مقالاتی در زمینه مهندسی قدرت با عناوین «طراحی و ساخت یکسوساز کموتاسیون خط جریان بالا بر اساس تریستورهای موازی»، «مدل‌سازی قابلیت اطمینان مزرعه فتوولتاییک با استفاده از مدل مارکوف»، «محاسبه تلفات سیم‌پیچی‌های ترانسفورماتور چندسیم‌پیچه کششی با کمک یک روش شبه‌عددی» و «مبدل DC-DC درهم‌تنیده بر پایه مبدل باک با نسبت تبدیل بسیار پایین»‌ به چاپ رسیده است.

از دیگر عناوین مقالات می‌توان به «یک طرح چنددروازه‌ای جهت بهبود CORPL تحت بار ترافیکی در شبکه‌های هوشمند انرژی مبتنی بر رادیو شناختگر با معماری مش»، «تحلیل جبری پایداری و بررسی امکان وجود کنترل‌کننده تناسبی جهت پایدارسازی: وجود نقطه عطف بحرانی در دیاگرام فاز»، «طراحی یک تقویت‌کننده ابزاردقیق حالت جریان با CMRR بسیار بزرگ، پهنای باند وسیع، توان مصرفی پایین و ساختاری جدید بر پایه ناقل جریان تمام تفاضلی نسل دوم» و «معرفی یک مدل فیزیکی آماری جدید جهت محاسبه ظرفیت کانال انتشار ارتباطات بی‌سیم در محیط‌های شهری متحرک با استفاده از روش تئوری یکنواخت پراش» اشاره کرد.

هجده نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه­های تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی، و واحدهای تهران شرق،  ابهر، اصفهان (خوراسگان) و بندرعباس دانشگاه آزاد اسلامی تألیف مقالات این شماره از نشریه را بر عهده داشته‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط 47 نفر از استادان ایرانی دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی داخل و خارج کشور انجام شده است.

افراد علاقمند به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی http://ijece.saminatech.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :