آغاز بیستمین سال انتشار نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی شماره نخست از سال بیستم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق و ب- مهندسی کامپیوتر را منتشر کرد.
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۲ کد : ۴۵۱۲۷ آخرین اخبار اخبار نشریه
آغاز بیستمین سال انتشار نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

در شماره الف، هفت مقاله در عرصه مهندسی برق انتشاریافته است. چهار مقاله «کنترل سلسله‌مراتبی برای تقسیم صحیح توان و کاهش جریان‌های گردشی در ریزشبکه‌های متناوب مقاومتی با به کارگیری امپدانس مجازی تطبیقی و بستر مخابراتی توزیع‌شده‌»، «بهره‌گیری از رویکردهای جدید بهینه‌سازی هوشمند فراابتکاری مبتنی بر هوش مصنوعی در طراحی سیستم‌های ناوبریINS»، «کنترل پیش‎بین مبتنی بر مدل ماشین سنکرون مغناطیس دایم با دو رهیافت مجموعه کنترل محدود و بی‎نوسان در دو ربع عملکردی»، «طراحی کنترل‌کننده غیر متمرکز برای گروهی از ربات‌های همکار برای هل‌دادن یک جسم با لحاظ محدودیت‌های شبکه ارتباطی» در حوزه کنترل می ­باشد.

از دیگر عناوین مقالات این شماره می ­توان به «یک روش برنامه‌ریزیﺧﻄﯽ ﺗﺼﺎدﻓﯽ دومرحله‌ای جهت مدیریت انرژی منابع و ذخیره‌سازهای ریزشبکه با در نظر گرفتن برنامه قیمت‌گذاری واقعی با استفاده از الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام سالپ» ، «اندازه‌گیری و مدل‌سازی اغتشاشات چرخ عکس‌العملی ماهواره با استفاده از سنسور شتاب و نیرو» و «طراحی و شبیه‌سازی نانوحسگر زیستی بدون برچسب برای تشخیص مولکول با استفاده از ترانزیستور اثر میدانی نانو لوله بدون پیوند» اشاره کرد.

در شماره ب، هشت مقاله با عناوین،«مدیریت منابع در شبکه‌های چندرسانه‌ای با استفاده از شبکه‌های نرم‌افزارمحور»‌، «بهبود تحمل‌پذیری تأخیر پوشه ثبات در پردازنده‌های گرافیکی به کمک بازتولید مقادیر میانی»‌و «یک سیستم بینایی هوشمند برای نظارت خودکار بر آتش‌سوزی جنگل‌ها» و «یک پروتکل تشخیص و احراز هویت بیمار به‌ منظور افزایش امنیت»، «ارائه یک مدل آگاه از انرژی و مبتنی بر زنجیره مارکوف به منظور مدیریت پویای ماشین‌های مجازی در مراکز داده ابری»، «تشخیص ناهنجاری در مسیر خودرو با استفاده از از آموزش لغت­نامه و بازسازی تنک »، «ماشین یادگیری مفرط عمیق: رویکرد ترکیبی یادگیری افزایشی برای طبقه‌بندی داده‌های جریانی » و «یک هیوریستیک جدید برای تشخیص بن­ بست در تحلیل ایمنی سیستم ­های نرم ­افزاری » انتشار یافته است.

سی و شش نفر از استادان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه لینکلن انگلستان صنعتی اصفهان، دانشگاه یزد، تبریز، اصفهان، فردوسی مشهد، سجاد، شهید مدنی آذربایجان، ،دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و پژوهشگاه دانش­ های بنیادی کشور تألیف مقالات این شماره از نشریه را عهده‌دار بوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط 95 نفر از استادان و متخصصان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانیhttp://ijece.org مراجعه نمایند.


نظر شما :