انتشار آخرین شماره نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران در سال ۱۴۰۰

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۴۲۰۹۰ آخرین اخبار اخبار نشریه
شماره زمستان ۱۴۰۰ مجلد کامپیوتر نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران منتشر گردید.
انتشار آخرین شماره نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران در سال ۱۴۰۰

پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی شماره چهارم از سال نوزدهم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، ب- مهندسی کامپیوتر» را منتشر کرد.

در این شماره مقالاتی با عناوین‌ «بهینه‌سازی استقرار مطمئن و انرژی کارای کاربردهای اینترنت اشیادر زیرساخت ابر و مه با استفاده از الگوریتم جستجوی فاخته»، «جمع‌آوری داده آگاه به انرژی در شبکه‌های حسگر قابل شارژ با استفاده از الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات توسعه‌یافته»‌، «روشی نوین برای خوشه‌بندی داده‌ها با استفاده از الگوریتم بهینه‌سازی چهارگرگ خاکستری»‌ و «ارائه روشی مقاوم در برابر حملات تخاصمی با استفاده از فرایندهای گوسی مقیاس‌پذیر و رأی‌گیری» انتشار یافته است.

از دیگر عناوین مقالات این شماره از نشریه می‌توان به «ارائه یک الگوریتم‌ تعادل بار مبتنی بر پیش‌بینی در شبکه‌های نرم‌افزارمحور»، «تشخیص داده پرت در دادگان با ابعاد بالا با استفاده از انتخاب زیرفضای مرتبط محلی مبتنی بر آنتروپی»، «شناسایی فعالیت‌های انسانی مبتنی بر سنسورهای متحرک در اینترنت اشیا با استفاده از یادگیری عمیق» و «ارزیابی روند پیشرفت بیماری سوختگی شمشاد در جنگل‌های شمال ایران با استفاده از تکنیک‌های پردازش تصاویر ماهواره‌ای‌» اشاره کرد.

بیست و سه نفر از استادان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، تبریز، یزد و دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار تألیف مقالات این شماره از نشریه را بوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط  48 نفر از استادان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی  http://ijece.orgمراجعه نمایند.


نظر شما :