رونمایی از محصول فناورانه جهاد دانشگاهی توسط معاون محترم ریاست جمهوری

همکاری موفق پژوهشی در تولید محصول فناورانه مورد نیاز صنعت برق ایران
۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵ کد : ۳۹۲۳۷ اخبار پژوهشی آخرین اخبار
رونمایی از محصول فناورانه جهاد دانشگاهی توسط معاون محترم ریاست جمهوری

دستگاه اندازه ­گیری ضریب تلفات عایقی، حاصل پژوهش مشترک مرکز مهندسی فشار قوی جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت و گروه پژوهشی سنجش، پردازش و کنترل پژوهشکده برق به عنوان یکی از پانزده محصول فناورانه در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت توسط آقای دکتر سورنا ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی گردید.

دستگاه اندازه ­گیری تلفات عایقی و ظرفیت خازنی دارای کاربرد وسیع در صنعت برق بوده و برای کنترل کیفیت انواع تجهیزات فشار قوی مورد استفاده قرار می­ گیرد و قادر است وضعیت عایقی محصول یا دستگاه را به کاربر اعلام نماید. 

این دستگاه در صنایع برای پایش و اندازه­گیری محصول نهایی ترانسفورماتور و تجهیزات فشار قوی مورد استفاده قرار می­ گیرد. نیروگاه ­ها و مراکزی که برای بهره ­برداری و کنترل کیفی محصولات خود و همچنین پایدار شبکه برق خود نیاز به انرژی الکتریکی دارند، می­ توانند از خدمات این دستگاه بهره ­مند شوند.

شایان ذکر است که دستگاه اندازه ­گیری تلفات عایقی و ظرفیت خازنی محصول یک از طرح ­های فناورانه شبکه برنامه مصوب گروه پژوهشی سنجش، پردازش و کنترل پژوهشکده برق است که با همکاری تخصصی و مشارکت مالی جهاد دانشگاهی علم و صنعت اجرا شده است.  حمایت اصلی از اجرای این طرح را معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی بر عهده داشته است.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از تاریخ 23/9/1400 الی 26/9/1400 در محل دائمی نمایشگاه­ های بین ­المللی تهران برگزار گردید.


نظر شما :