انتشار مجلد کامپیوتر پائیز ۱۳۹۸ نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۳۳۱۶ آخرین اخبار اخبار نشریه
انتشار مجلد کامپیوتر پائیز ۱۳۹۸ نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی شماره سوم از سال هفدهم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، ب- مهندسی کامپیوتر» را منتشر کرد.

در این شماره از فصلنامه، مقالاتی با عناوین «خانواده‌ی الگوریتم‌های تطبیقی تصویر افاین با اندازه‌ی گام متغیر در شبکه‌های توزیع شده‌ی انتشاری»‌، «الگوریتم جدید خوشه‌بندی ارسال داده در شبکه‌های حسگر بی‌سیم با استفاده از دایره آپولونیوس»‌، «توزیع مؤثر اسناد برای ایجاد توازن بار بین سرورها با استفاده از شمارش رخداد کلمات در سابقه پرس‌وجوها»‌ و «طبقه‌بندی با احتیاط داده‌های ابرمستطیلی، ابردایروی و ابربیضوی با حداکثر حاشیه متقارن نسبت به لبه داده‌ها» انتشار یافته است.

ازدیگر عناوین مقالات این شماره از نشریه می‌توان «ترکیب سرویس ابری آگاه از کیفیت سرویس با استفاده از الگوریتم بهینه‌سازی مبتنی بر جغرافیای زیستی»، «روشی کارامد جهت کاهش مصرف انرژی در مسیریابی اینترنت اشیا»، « کدگذاری مبتنی بر علامت- رقم برای نگاشت داده‌‌های دیجیتال در حافظه ذخیره‌سازی زیستی مبتنی بر DNA» و «تشخیص کم‌توجهی- بیش‌فعالی (ADHD) مبتنی ‌بر الگوریتم تکاملی با طول متغیر» را یادآور شد.

بیست نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه­های تبریز، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، صنعتی نوشیروانی بابل، تربیت دبیر شهید رجایی، یزد و آزاد اسلامی تألیف مقالات این شماره از نشریه را عهده­ داربوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط 42 نفر از استادان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مقیم کشورهای استرالیا، آلمان، انگلستان، کانادا و ایران و انجام شده است.

افراد علاقمند به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی http://ijece.saminatech.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :