انتشار نخستین شماره مجلد کامپیوتر، نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران در سال ۱۴۰۲

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۵۹۰۶۹ آخرین اخبار اخبار نشریه
پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی شماره بهار از سال بیست و یکم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، ب- مهندسی کامپیوتر» را منتشر کرد.
انتشار نخستین شماره مجلد کامپیوتر، نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران در سال ۱۴۰۲

در این شماره مقالاتی با عناوین‌ «تشخیص و بازیابی تصاویر تحت حملات با نرخ دستکاری بالا»، «پیش‌بینی جهت حرکت قیمت سهام با استفاده از شبکه توجه گراف جهت‌دار»، و «حفظ محرمانگی و صحت داده‌ها و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به تصاویر پزشکی DICOM»‌ در حوزه مهندسی کامپیوتر انتشار یافته است.

از دیگر عناوین مقالات این شماره از نشریه می‌توان به «سنتز و پیاده‌سازی مدارات برگشت‌پذیر با استفاده از سوئیچ تمام‌نوری MZI»، «تولید جملات فارسی با استفاده از شبکه‌های مولد تخاصمی (GANs)»، «ردگیری هدف به صورت توزیع‌شده با استفاده از الگوریتم اجماع به میانگین مشاهدات در شبکه حسگری»، و «بهبود دقت سیستم‏های پیشنهاددهنده با تخمین اعتماد آگاه از زمان، مکان و زمینه بر اساس خوشه‏ بندی و توزیع بتا» اشاره کرد.

هجده نفر از استادان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های تهران، یزد، الزهرا (س)، محقق اردبیلی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه بین­ المللی امام رضا (ع) تألیف مقالات این شماره از نشریه را عهده­ دار بوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط 36 نفر از استادان و متخصصان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی http://ijece.org مراجعه نمایند.


نظر شما :