انتشار شماره تابستان مجلد برق نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۶ کد : ۳۶۶۱۷ آخرین اخبار اخبار نشریه
انتشار شماره تابستان مجلد برق نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران

پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی شماره دوم از سال نوزدهم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، الف- مهندسی برق» را منتشر کرد.

در این شماره سه مقاله در عرصه الکترونیک قدرت با عناوین‌ «ساختار جدید کلیدزنی نرم در مبدل DC/DC با ضریب بهره ولتاژ بالا و راندمان مناسب در توان انتقالی بالا»، «ارائه مدولاتور عرض پالسی مبتنی بر جهش فرکانس با هدف کاهش اسپور در مبدل‌های کلیدزنی باک» و  «کاهش تلفات الکتریکی مبدل چندسطحی مدولار خازن شناور در کاربرد محرکه الکتریکی» انتشار یافته است.

از دیگر عناوین مقالات این شماره از نشریه می‌توان به، «طراحی و پیاده‌سازی کنترل‌کننده فازی مد لغزشی برای کنترل حرکت یک میز لرزه الکتریکی با استفاده از فیلتر کالمن توسعه‌یافته تطبیقی»‌، «یک روش ترکیبی پیش‏بینی احتمالاتی بلند‌مدت بار خالص شبکه با در نظر گرفتن اثر توان تولید‌شده توسط منابع انرژی تجدیدپذیر در شبکه‌های هوشمند»‌ و «مدل‌سازی افزاره بدون پیوندی سیلیکون روی عایق نانومقیاس پیشنهادی جهت بهبود مشخصات حالت ماندگار و فرکانسی»، «بهبود پایداری گذرای مبدل متصل به شبکه هنگام افت ولتاژ شدید با تکنیک امپدانس مجازی» و «طراحی سیستم مخابراتی تغذیه شده بی‌سیم با برداشتگر انرژی غیرخطی» اشاره کرد.

بیست نفر از استادان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های تهران، اصفهان، بیرجند، گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف­ آباد و موسسه آموزشی صفاهان تألیف مقالات این شماره از نشریه را عهده‌دار بوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط  39 نفر از استادان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی http://ijece.org مراجعه نمایند.


نظر شما :